Campus College Geluk door geluksonderzoeker Ad Bergsma op 16 april

CAMPUS COLLEGE GELUK

Dinsdag 16 april 2019 | 19.30 – 21.00 uur (inloop vanaf 19.00 uur) | Theaterzaal De Campus, Emerweg 27, Breda (Ingang Orion Lyceum) | Gratis toegang | Inschrijfformulier

Spreker: geluksonderzoeker Ad Bergsma

De overgrote meerderheid van de Nederlanders is gelukkig. Tegelijkertijd zijn Nederlanders als geen ander in staat uit te leggen wat er allemaal niet deugt. Op school of op de werkvloer is dit negatieve aspect herkenbaar, doordat we in ons land nog steeds te maken hebben met uitval door psychische klachten. Zelfs bij middelbare scholieren. Niemand lijkt meer op te kijken als een iemand met burnout klachten uitvalt.

Positieve en negatieve gedachten strijden om voorrang. Toch is de situatie minder verwarrend dan het lijkt. Stress en plezier komen voort uit dezelfde onderliggende trend. Er wordt een steeds groter beroep gedaan op zelfsturend vermogen. Wie deze vaardigheid minder goed ontwikkeld heeft, loopt sneller vast. De kunst is het evenwicht te vinden tussen de belasting die uitput en het motivatieproces dat energie geeft. Wie oog heeft voor beide processen vergroot de kans dat het ideaal betrokken, prettig en gezond leven gerealiseerd zal worden.

Ad Bergsma is psycholoog en verbonden aan hogeschool Saxion. Hij heeft psychologie gestudeerd in Utrecht en is gepromoveerd op het onderwerp geluk aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij schreef boeken als Gelukkig werken en Gelukkig voor de klas.

Aanmelden kan via dit formulier of via