Open Dag

Proeflessen

Leerlingen
profiel

Informatie – Orion verder ontdekken?

Tussentijdse
instroom

Open Dag

Zaterdag 3 februari 2024 is onze Open Dag en verwelkomen wij je graag op onze school tussen 10.00 – 14.00 uur.  Je kunt dan een kijkje nemen in de leerateliers en kennismaken met onze docenten. Leerlingen en docenten laten zien hoe onze leerateliers werken en hoe zij nu leren op niveau.

Graag tot dan!

Ben je nu al nieuwsgierig?

Via onderstaande link kun je via YouTube onze digitale Open Dag terugzien van 12 februari 2022

Orion Live 2022 – YouTube

Proeflessen

Voor leerlingen uit groep 8 organiseert het Orion Lyceum op de volgende data proeflessen:

10 oktober 2023 van 15.00 – 16.30 uur

7 november 2023 van 15.00 – 16.30 uur

18 januari 2024 van 15.00-16.30 uur (speciaal voor HB leerlingen)

22 februari 2024 van 15.00-16.30 uur

7 maart 2024 van 15.00 – 16.30 uur (extra datum)

Tijdens deze proeflessen kun je als leerling nader kennis maken met de werkwijze op onze school en kijken of deze bij je past.

Je kunt je via onderstaand knop online aanmelden en een voorkeur opgeven. Je ontvangt altijd via email een bevestiging.

Indien ouders meer informatie willen of vragen hebben kunnen zij zich hiervoor opgeven tijdens deze proeflessen. Wel graag aanmelden via onderstaand formulier.

Informatie

Leerlingen uit groep 8 van de basisschool staan samen met hun ouders voor een grote beslissing, namelijk de keuze voor een goede school voor voortgezet onderwijs. Niet iedere school is zomaar de juiste school voor een kind.

Heeft u specifieke vragen of wilt u meer informatie, mail dan naar info@orionlyceum.nl.

en aanmelding

Nu je in groep van de basisschool zit, mag je iets kiezen. Namelijk de school waar je straks een hele tijd verder gaat met het ontdekken en ontwikkelen van je talenten.

We willen jou op weg helpen door iets over de bijzondere kenmerken van onze school te vertellen. We hebben hiervoor diverse PR-activiteiten opgezet, houd hiervoor de website in de gaten.

Je komt voor aanmelding bij het Orion Lyceum in aanmerking als je een positief havo/vwo-advies hebt van de basisschool.  Het is belangrijk dat jij je thuis gaat voelen op onze school en dat jouw manier van leren aansluit bij ons leerlingprofiel.  Voor alle middelbare scholen in Breda is de aanmeldprocedure hetzelfde. Deze is te lezen op de site van VO Breda.

Aanmeldavonden 26 en 27 maart 2024.

Op dinsdag 26 maart en woensdag 27 maart kunnen leerlingen van groep 8 zich komen aanmelden op het Orion Lyceum.
In onderstaand schema kun je zien op welk moment jij je kunt aanmelden:
Dinsdag 26 maart:
17.00-20.30 uur :
wanneer jouw achternaam begint met letters A t/m K
Woensdag 27 maart:
17.00-20.30 uur:
wanneer jouw achternaam begint met de letters L t/m Z
We hopen je op 26 of 27 maart te verwelkomen.

Leerlingen profiel

Je middelbare schooltijd gaat om veel meer dan een diploma. We willen graag dat je ontdekt wie je bent en wat je talenten zijn!

Het Rembrandtmodel past bij jou als je graag samenwerkt met medeleerlingen, maar ook zelfstandig kunt werken. Kies voor het Orion als je onderzoekend wil leren in leerateliers.

Tussentijdse
instroom

Voor het huidig schooljaar (2022-2023) en het volgende schooljaar (2023-2024) is er momenteel geen plaats voor zij-instromers (leerlingen die van een andere middelbare school komen). Ook voor leerlingen die verhuizen is er momenteel geen plaats.