Weer naar school

School vormt je en biedt je herinneringen voor het leven. School is immers een ontmoetingsplaats waar kinderen en docenten elkaar treffen, en waar leerlingen veel meer dan alleen vakken leren. Corona gooide roet in het eten: leerlingen moesten vanuit huis lessen volgen van docenten die online die lessen verzorgden. School werd gemist. Online lessen zijn niet hetzelfde als lessen op school waar je juist de interactie hebt, leerlingen onderling, maar ook leerlingen met docenten. School is de plek waar je als docent de leerling ziet, maar dan ook echt ziet! Dat lukt online niet. Daarom was het gisteren, dinsdag 2 juni, extra fijn, bijzonder en ook ontroerend dat leerlingen na die lange periode thuis elkaar en hun leergroepbegeleiders weer mochten treffen op onze school, onze plek. Met nieuwe maatregelen, nieuwe regels, maar vooral weer met elkaar. We kijken ernaar uit volgende week weer met de eerste echte lessen te starten!