Kantelweek onderbouw

De kantelweek is bedoeld om de periode af te sluiten: achterstanden in te halen, onderzoeksprojecten afronden, terug te blikken en vooruit te kijken.

Onder andere het afvalproject ZERO TRASH stond op het programma voor klas 1 en 2, een regionale wedstrijd met natuurlijk als opdracht oplossingen bij te dragen aan een aarde waar minder afval belandt op plaatsen waar geen afval hoort te zijn.

Verder werkten leerlingen ook deze week aan hun persoonlijke ontwikkeling, een belangrijke pijler van onze school. In hun portfolio blikten leerlingen terug op de eerste periode en benoemden ze hun belangrijkste ontwikkelpunten. Belangrijke vragen die de leerlingen aan zichzelf stelden zijn: Wat heb ik geleerd? Welke kennis en welke vaardigheden heb ik opgedaan? Wat ging er goed? Waar nag ik trots op zijn en waar moet ik de komende maanden echt op letten, in investeren?

De kantelweek werd vandaag afgesloten met een bezoek aan reptielenhuis De Aarde.