Paarse Vrijdag

Vandaag is het Paarse Vrijdag, wat een landelijk moment is om stil te staan bij de solidariteit naar de LHBTI+ community. Als school ben je natuurlijk de weerspiegeling van de maatschappij, dus het is mooi om hier als school een gebaar in te maken.

Op het Orion mag je zijn wie je bent, ben je OK zoals je bent en zijn compassie, respect en tolerantie belangrijke waarden. En wat doen we om dat te laten blijken aan leerlingen? Door duidelijk te maken dat we een veilige school zijn en dat leerlingen hun verhaal altijd bij ons kwijt kunnen.

De opdracht naar onze leerlingen en medewerkers vandaag was: trek iets paars aan! De school is versierd met paarse vlaggetjes en regenboogvlaggen en samen met het Markenhage en Michael hebben we vandaag de regenboogvlag gehesen.